ceturtdiena, 2011. gada 18. augusts

Mazās piektdienas tīkla atradumi

Vakar nācās kārtējo reizi ciest no pagātnes grēkiem. Likās jau, ka no visām nevajadzīgajām mantām esmu daudz maz atbrīvojies, tomēr ik pa laikam atrodas kaut kas, ko nevar ne pārdot ne arī kādam atdot par brīvu un ir vienkārši jāizmet mēslainē, jo tādas lietas Latvijā neviens arī nepārstrādā.

Bet ne par to runa. Atkal jau tuvojas nedēļas nogale un atkal esmu apkopojis šo to interesantu.

Par to, ka Eko Getliņi ir izveidojuši komposta kaudzi, es padzirdēju jau kādu laiciņu atpakaļ, bet man tika stāstīts, ka tas netiek nekā lietderīgi izmantots un visas gāzes, kas rodas kompostēšanas procesā, tā arī izkūp gaisā. Izrādās, ka nē. Getliņos ganās aitas, audzē tomātus, ražo elektroenerģiju un siltumu. Lūk šādi projekti man patīk.

Šis ir viens interesants projekts - iespēja iemainīt savu apnikušo vai lieko telpaugu pret citu. Šis arī mums noderētu, jo pilnībā varam iztikt ar vienu orhideju, bet vēl neesmu atradis laiku izmēģināt. Bet kaut kad...

Ekselents projektiņš. Pudeļu otrā dzīve. Ko tādu līdz šim biju redzējis nopērkamu tikai ārzemēs un bija pat doma pašam pamēģināt. Diemžēl nav man tam ne laika, ne vietas, ne atbilstošu iekārtu.

Vēl daži interesanti fakti par atkritumu pārstrādi un par to, kā pieaug atkritumu kalni atsākoties skolas sezonai.

Un visbeidzot. Ekstrēmāks piemērs dzīvei bez atkritumiem ir Kaspara Strazdiņa blogs. Puisis ir pārvācies no Rīgas uz gandrīz pilnīgu nekurieni, kur nav ne ūdens, ne elektrības un raksta par to, kā viņam ar to visu sokas - tai skaitā ar mājas celtniecību. Bet atradīsiet arī rakstiņus par paštaisītu zobu pastu (atcerieties pulverīšus zobu tīrīšanai, kurus kādreiz varēja nopirkt aptiekās? Tas laikam joprojām ir iespējams.) un tamlīdzīgām ikdienišķām lietām. Tā palasoties, izskatās, ka ir daudz kas, par ko es pat varu nepūlēties rakstīt. :)

Rīgai 810 svētki ir tepat aiz stūra, tādēļ novēlu visiem patīkamu atpūtu un pacentīsimies radīt pēc iespējas mazāk atkritumus. Tiem, kas tēmē uz visādiem svētku gardumiem, iesaku ņemt līdzi savus iesaiņojumus, bet tiem, kam ir tieksme kaut ko nopirkt tikai tādēļ, ka ir svētki un labs garastāvoklis - šoreiz padomājiet, vai jums to tiešām vajag, vai tomēr aizejot mājās tas nonāks kādā tumšā kaktā.

0 komentāri: